Ryhmäliikunta

Uudet asiakkaat ja ryhmiin osallistujat! Ilmoittautumiset etukäteen Kuntotutkaan. Lisäksi ostettuja ryhmiä, kysy aikataulut salilta.

Avoimet ryhmät

Pilates

Pilateksen avulla vahvistat kehon suuria ja pieniä lihaksia, erityisesti keskivartalon syviä lihaksia. Pilates-harjoitteiden avulla ryhti ja liikkuvuus paranee. Liikkeistä löytyy jokaiselle sopivia versioita. Liikkeet tehdään rauhallisesti oman hengityksen tahtiin. Pilates-tunti on samalla vahvistava ja rauhoittava.

Tunnille voivat tulla niin aloittelijat kuin pidempään harjoitelleet.

Rengasakrobatia

Rengastrapetsi on suuri rengas, jonka avulla tehdään ilmassa monipuolinen koko kehoa vahvistava treeni. Treeni vahvistaa keskivartalon sekä käsien lihaksia ja ennen kaikkea se on superhauska tapa kuntoilla! Tunnit soveltuvat kaikille. Aiempaa akrobatiakokemusta et tarvitse. 

Vaatetuksena on hyvä olla pitkähihainen paita sekä yli polven pituiset housut.

Lesmills Bodypump

Haastavaa lihaskuntoharjoittelua musiikin tahdissa. Tunti sopii sekä naisille että miehille, eli kaikille niille, jotka haluavat tehdä tunnissa koko kehon treenin. Pääosa liikkeistä tehdään levytangolla ja -painoilla sekä käsipainoilla. BodyPump on yksinkertaista, joten pääset helposti alkuun. Varaa mukaasi mukavat treenivaatteet, sisäliikuntakengät, pyyhe ja juotavaa.

Kehonhuolto (Fysiobalance)

Tunti sisältää tasapaino-, liikkuvuus-. venytys- ja rentoutusharjoituksia hengityksen tahtiin tehtynä. Pilates-tyyppisiin liikkeisiin voidaan yhdistää mm. Feldenkreis-, Aleksander- ja fysioterapia-tekniikoita ja käyttää mukana pientä palloa, kuminauhaa, käsipainoja jne. Tunnilla pyritään parempaan kehon kuvaan ja rentoutumiseen. Tunnin liikkeet ovat yksinkertaisia, ne ovat helpot suorittaa ja ne tehdään rauhalliseen tahtiin kehoa kuunnellen. Tunnilla pyyhit kehon rasituksen pois ja virkistyt. Mukaan tarvitset itsesi ja joustavan asun.

TAVOITTEENA on vaikuttaa positiviisesti mieleen ja kehoon yhtä aikaa, eikä tunneille osallistuminen vaadi aikaisempaa Pilates-harjoittelua. Soveltuu kaikille itsestään ja vireistä päivistä välittäville kuntoilijoille, erinomaisesti myös fysioterapia-asiakkaalle.

Yrittäjäkunto (Y-kunto)

Yrittäjäkunto-ryhmä on tarkoitettu yrittäjille, yrittäjien perheenjäsenille ja työntekijöille sekä YRITTÄJÄMIELISILLE terveyskunnostaan huolehtiville aikuisille. Ryhmä soveltuu kaikenkuntoisille ja -ikäisille. Tunti aloitetaan kehon lämmittelyllä ja edetään kuntosaliharjoittein lihaskunto- ja vartalonhallintaharjoitteisiin. Lopuksi lihashuoltona venytyksiä, palauttamaan lihasten venyvyys, notkeus ja aineenvaihdunta-olosuhteet. Hinta on 90€ koko syksyn tai kevään tai 7€/kerta.

Astangajooga

Astangajooga on liikunnallinen joogamuoto, jonka keskeisenä tavoitteena on kehittää keskittymiskykyä, aistihuomiota ja läsnäoloa, sekä tätä kautta tasapainottaa kehoa ja mieltä. Astanga puhdistaa kehoa poistamalla kuona-aineita. Se myös lisää voimaa ja notkeutta. Astangassa on vaikeitakin liikkeitä, mutta harjoittelussa lähdetään aluksi kevyesti liikkeelle ja edetään pikkuhiljaa kohti vaikeampia liikkeitä, joten notkeuden tai voiman puute ei ole este Astangan aloittamiselle.

Veteraanit

Harjavallan sotaveteraanit pitävät kuntoaan yllä mm. kuntosaliharjoittelulla. Kokoontuminen on perjantaisin klo 10.00 Kunto-Liikiksessä. Mukana on myös veteraanien puolisoita ja leskiä. Alkulämmittelyn ja loppuvenyttelyn välissä on 45 minuuttia kuntosaliharjoittelua erilaisilla laitteilla jokaisen oman valinnan ja kunnon mukaan. Vanhimmat osallistujat lähestyvät jo 96:tta vuotta.

Terveyskuntoryhmät

Toivottavasti löydät itsellesi sopivan ryhmän ja pääset nauttimaan terveysliikunnan iloista.

TULES- ja TULETKO-ryhmät

Ryhmä on tarkoitettu henkilöille, joilla on esim. tasapainovaikeuksia, tuki- ja liikuntaelimistön toiminnanhäiriöitä tai -sairauksia, diabetes, sydän- ja verenkiertosairauksia sekä tavoitteena on voida osallistua myöhemmin muihin kuntosalilla tarjolla oleviin ryhmiin. Tules 1 ja 2 ovat Harjavallan kaupungin tukemia, Harjavallan asukkaille tarkoitettuja terveyskuntoryhmiä. Näihin ryhmiin voi henkilö osallistua 5 vuoden ajan, minkä jälkeen hänen toivotaan siirtyvän kuntopolun (ks. yllä) seuraavalle tasolle. Näin uudet osallistujat voivat nauttia kotikaupunkinsa suomista terveyskuntopalveluista. Tules-ryhmiä ohjaavat fysioterapeutit. Tuletko-, Kunnolla Pystyssä- ja Circuit-ryhmiin voi liittyminen ei vaadi aikaisempaa Tules-ryhmien käymistä.

TULES 1

Ryhmäläiset harjoittevat tasapainoa, luuston lujuutta, lihasvoimaa, kehon hallintaa ja liikkuvuutta (tarvitaan esim. lattialle menoon ja sieltä takaisin nousemiseen) sekä sydän- ja verenkiertoelimistön toiminnan tehostamista.

TULES 2

Ryhmäläiset tekevät lihasvoima- ja kestävyysharjoitteita kuntosalilla. Osallistujat oppivat käyttämään kuntosalivälineitä ja ryhmässä tehdään harjoituksia rauhalliseen tahtiin.

Kunnolla pystyssä

Ryhmän tarkoituksena on tukea arjen askareista selviytymistä fyysistä kuntoa ja tasapainoa harjoittamalla. Sopii henkilöille, jotka kokevat voimiensa heikentyneen, tasapainonsa epävarmaksi tai muuten haluavat enemmän "potkua päiviinsä".

Alkulämmittely tapahtuu tuolilla istuen, musiikin ja mahdollisten jumppavälineiden kanssa. Monipuoliset tasapaino-, lihaskunto- ja kehonhuoltoharjoitteet tehdään rauhallisesti. Lihaskuntoharjoituksissa käytetään myös kuntosalilaitteita.

TULETKO

Ryhmä on suunnattu Tule-oireista kärsiville. Kuntosalilaitteilla tehtävä liikuntaharjoittelu, höystettynä lämmittely-, tasapaino-, notkeus-, ja venytysosioilla. Sopii hyvin myös Tules 1- ja Tules 2 -ryhmien jatkoryhmäksi. Ryhmään voi tulla myös suoraan ilman valmentavaa ryhmää. Tuletko -ryhmässä on ripeämpi tahti kuin Tules 2 -ryhmässä.

Circuit-ryhmät

Ryhmät ovat perusterveille kuntoilijoille tarkoitettuja, reipastahtisia, ohjattuja kiertoharjoitteluryhmiä. Tunti koostuu lämmittely- lihaskuntoharjoitus- ja venytysosioista.

Työpaikkaryhmät (tilauksesta)

Rauhallista tai tehokkaampitempoista liikuntaa toiveidesi mukaan. Myös avoimien ryhmien liikuntamuodot ovat tilattavissa. Jätä yhteydenottopyyntö tai soita Kuntotutkaan ja kysy lisää!

Crosscore

CrossCore on aikanaan War Machine -nimellä USA:n armeijalle kehitetty kehonhallintaa ja lihasvoimaa tehokkaasti kehittävä kuntoiluväline, jossa suoritetaan kehon osapainolla harjoitteita katosta roikkuvalla taljalla. Tunti sopii niin vasta-alkajalle kuin pidemmälle ehtineellekin, sillä liikkeiden vastusta säädetään oman kehon kulmalla suhteessa taljaan sekä alustaan.

Kahvakuula

Kahvakuulatreeni on hyvin tehokasta ja kokonaisvaltaista lantion ja keskivartalon käyttöön perustuvaa lihashallinta ja -voimaharjoitusta. Liikkeet kuormittavat monia lihasryhmiä samanaikaisesti. Harjoitus kehittää liikkuvuutta, lihasvoimaa, koordinaatiota ja tasapainoa sekä parantaa keskivartalon voimaa.

Fitball

Tehokas jumppatunti, jossa lihaskuntoliikkeet tehdään isoa jumppapalloa hyödyntäen. Tunti ei sisällä hyppyjä, joten se sopii myös tuki- ja liikuntaelinongelmista kärsiville. Jumppaan mukaan sisälenkkarit tai -tossut ja oma pallo, jos mahdollista.

Kuntonyrkkeily

Niska- ja hartia-alueen hyvinvoinnille suunniteltu liikuntamuoto. Harjoitellaan peruskuntoa, venyvyyttä sekä käden ja jalan koordinaatiota. Hyvä liikuntamuoto naisille ja miehille, nyrkkeilyssä ei ole pelkoa mustelmista.

Flexi-bar

Aktiivinen värähtely - tehokasta harjoittelua kehon syville lihaksille. Flexi-Bar mahdollistaa kehon syvien lihasten vahvistamisen yksinkertaisella ja varmalla tavalla. Lisätietoa Flexi-Barista osoitteessa www.flexem.fi.

Gymstick

Gymstick on toiminnallisen harjoittelun treeniväline, jolla pystyt tekemään paljon enemmän kuin ainoastaan vapailla painoilla tehtäviä liikkeitä. Väline mahdollistaa vastusharjoittelun kaikissa liikesuunnissa ja missä tahansa kehon asennossa. Jokainen välineellä tehty harjoitusliike kehittää keskivartalon voimaa, tasapainoa, ryhtiä, koordinaatiota, voimaa ja kestävyyttä. Lisätietoa Gymstickista osoitteessa www.gymstick.fi.

Keppijumppa / voimatanko

Keppi on hyvä väline kehonhallinnan ja -hahmotuksen sekä liikkuvuuden harjoittamiseen. Tehoa harjoitteluun saadaan voimatangolla.

Venyttely- ja rentoutusryhmät

Tarjoamme monenlaisia vaihtoehtoja venyttelyyn sekä rentoutumiseen. Kysy lisää!