Ryhmäliikunta

Uudet asiakkaat ja ryhmiin osallistujat! Ilmoittautumiset etukäteen Kuntotutkaan. Lisäksi ostettuja ryhmiä, kysy aikataulut salilta.

Avoimet ryhmät

Barre / Seniori-Barre

Barre on maailmalla huippusuosion saavuttanut treenimuoto eikä syyttä; se on supertehokasta, mukaansatempaavaa ja tuloksia syntyy nopeasti. Jos kaipaat monipuolista ja innostavaa treeniä, joka vahvistaa etenkin pakaroita, reisiä ja keskivartaloa, barre on sinua varten. Monet barren harjoituksista pohjautuvat balettiin ja ne tehdään musiikin mukana balettitangon eli barren äärellä. Barre kehittää kestävyysvoimaa ja sytyttää ryhtiä kohottavat syvät lihakset. Tunnilta saat mukaasi 
voimaantuneen ja ryhdikkään olon!

Pilates

Pilateksen avulla vahvistat kehon suuria ja pieniä lihaksia, erityisesti keskivartalon syviä lihaksia. Pilates-harjoitteiden avulla ryhti ja liikkuvuus paranee. Liikkeistä löytyy jokaiselle sopivia versioita. Liikkeet tehdään rauhallisesti oman hengityksen tahtiin. Pilates-tunti on samalla vahvistava ja rauhoittava.

Tunnille voivat tulla niin aloittelijat kuin pidempään harjoitelleet.

Kahvakuula

Kahvakuulatreeni on hyvin tehokasta ja kokonaisvaltaista lantion ja keskivartalon käyttöön perustuvaa lihashallinta ja -voimaharjoitusta. Liikkeet kuormittavat monia lihasryhmiä samanaikaisesti. Harjoitus kehittää liikkuvuutta, lihasvoimaa, koordinaatiota ja tasapainoa sekä parantaa keskivartalon voimaa.

Kehonhuolto (Fysiobalance)

Tunti sisältää tasapaino-, liikkuvuus-. venytys- ja rentoutusharjoituksia hengityksen tahtiin tehtynä. Pilates-tyyppisiin liikkeisiin voidaan yhdistää mm. Feldenkreis-, Aleksander- ja fysioterapia-tekniikoita ja käyttää mukana pientä palloa, kuminauhaa, käsipainoja jne. Tunnilla pyritään parempaan kehon kuvaan ja rentoutumiseen. Tunnin liikkeet ovat yksinkertaisia, ne ovat helpot suorittaa ja ne tehdään rauhalliseen tahtiin kehoa kuunnellen. Tunnilla pyyhit kehon rasituksen pois ja virkistyt. Mukaan tarvitset itsesi ja joustavan asun.

TAVOITTEENA on vaikuttaa positiviisesti mieleen ja kehoon yhtä aikaa, eikä tunneille osallistuminen vaadi aikaisempaa Pilates-harjoittelua. Soveltuu kaikille itsestään ja vireistä päivistä välittäville kuntoilijoille, erinomaisesti myös fysioterapia-asiakkaalle.

Tehoryhmä

Tehoryhmä on tarkoitettu terveyskunnostaan huolehtiville aikuisille, jotka toivovat vaihtelun lisäksi haastetta treeneihin. Treenikerta pitää sisällään alkulämmittelyn, monipuolisen harjoituksen sekä loppujäähdyttelyn. Kauden alussa ja lopussa on lyhyt kunnon arvio. Tule mukaan ystäväsi, työkaverisi tai perheenjäsenesi kanssa! Hinta on 90€ koko syys- tai kevätkaudelta tai 7€/kerta.

Veteraanit

Harjavallan sotaveteraanit pitävät kuntoaan yllä mm. kuntosaliharjoittelulla. Kokoontuminen on perjantaisin klo 10.00 Kunto-Liikiksessä. Mukana on myös veteraanien puolisoita ja leskiä. Alkulämmittelyn ja loppuvenyttelyn välissä on 45 minuuttia kuntosaliharjoittelua erilaisilla laitteilla jokaisen oman valinnan ja kunnon mukaan. Vanhimmat osallistujat lähestyvät jo 96:tta vuotta.

Terveyskuntoryhmät (myös kaikille avoimia)

Toivottavasti löydät itsellesi sopivan ryhmän ja pääset nauttimaan terveysliikunnan iloista.

TULES -ryhmät

Ryhmä on tarkoitettu henkilöille, joilla on esim. tasapainovaikeuksia, tuki- ja liikuntaelimistön toiminnanhäiriöitä tai -sairauksia, diabetes, sydän- ja verenkiertosairauksia sekä tavoitteena on voida osallistua myöhemmin muihin kuntosalilla tarjolla oleviin ryhmiin. Tules 1 ja 2 ovat Harjavallan kaupungin tukemia, Harjavallan asukkaille tarkoitettuja terveyskuntoryhmiä. Näihin ryhmiin voi henkilö osallistua 5 vuoden ajan, minkä jälkeen hänen toivotaan siirtyvän kuntopolun (ks. yllä) seuraavalle tasolle. Näin uudet osallistujat voivat nauttia kotikaupunkinsa suomista terveyskuntopalveluista. Tules-ryhmiä ohjaavat fysioterapeutit. Kunnolla Pystyssä- ja Circuit-ryhmiin voi liittyminen ei vaadi aikaisempaa Tules-ryhmien käymistä.

TULES 1 / Kunnolla pystyssä

Ryhmäläiset harjoittevat tasapainoa, luuston lujuutta, lihasvoimaa, kehon hallintaa ja liikkuvuutta (tarvitaan esim. lattialle menoon ja sieltä takaisin nousemiseen) sekä sydän- ja verenkiertoelimistön toiminnan tehostamista. Ryhmän tarkoituksena on tukea arjen askareista selviytymistä fyysistä kuntoa ja tasapainoa harjoittamalla. Sopii henkilöille, jotka kokevat voimiensa heikentyneen, tasapainonsa epävarmaksi tai muuten haluavat enemmän "potkua päiviinsä".

TULES 2

Ryhmäläiset tekevät lihasvoima- ja kestävyysharjoitteita kuntosalilla. Osallistujat oppivat käyttämään kuntosalivälineitä ja ryhmässä tehdään harjoituksia rauhalliseen tahtiin.

Circuit-ryhmät

Ryhmät ovat perusterveille kuntoilijoille tarkoitettuja, reipastahtisia, ohjattuja kiertoharjoitteluryhmiä. Tunti koostuu lämmittely- lihaskuntoharjoitus- ja venytysosioista.

Työpaikkaryhmät (tilauksesta)

Rauhallista tai tehokkaampitempoista liikuntaa toiveidesi mukaan. Myös avoimien ryhmien liikuntamuodot ovat tilattavissa. Jätä yhteydenottopyyntö tai soita Kuntotutkaan ja kysy lisää!

Crosscore

CrossCore on kehonhallintaa ja lihasvoimaa tehokkaasti kehittävä kuntoiluväline, jossa suoritetaan kehon osapainolla harjoitteita katosta roikkuvalla taljalla. Tunti sopii niin vasta-alkajalle kuin pidemmälle ehtineellekin, sillä liikkeiden vastusta säädetään oman kehon kulmalla suhteessa taljaan sekä alustaan.

Kahvakuula

Kahvakuulatreeni on hyvin tehokasta ja kokonaisvaltaista lantion ja keskivartalon käyttöön perustuvaa lihashallinta ja -voimaharjoitusta. Liikkeet kuormittavat monia lihasryhmiä samanaikaisesti. Harjoitus kehittää liikkuvuutta, lihasvoimaa, koordinaatiota ja tasapainoa sekä parantaa keskivartalon voimaa.

Fitball

Tehokas jumppatunti, jossa lihaskuntoliikkeet tehdään isoa jumppapalloa hyödyntäen. Tunti ei sisällä hyppyjä, joten se sopii myös tuki- ja liikuntaelinongelmista kärsiville. Jumppaan mukaan sisälenkkarit tai -tossut ja oma pallo, jos mahdollista.

Kuntonyrkkeily

Niska- ja hartia-alueen hyvinvoinnille suunniteltu liikuntamuoto. Harjoitellaan peruskuntoa, venyvyyttä sekä käden ja jalan koordinaatiota. Hyvä liikuntamuoto naisille ja miehille, nyrkkeilyssä ei ole pelkoa mustelmista.

Flexi-bar

Aktiivinen värähtely - tehokasta harjoittelua kehon syville lihaksille. Flexi-Bar mahdollistaa kehon syvien lihasten vahvistamisen yksinkertaisella ja varmalla tavalla. Lisätietoa Flexi-Barista osoitteessa www.flexem.fi.

Gymstick

Gymstick on toiminnallisen harjoittelun treeniväline, jolla pystyt tekemään paljon enemmän kuin ainoastaan vapailla painoilla tehtäviä liikkeitä. Väline mahdollistaa vastusharjoittelun kaikissa liikesuunnissa ja missä tahansa kehon asennossa. Jokainen välineellä tehty harjoitusliike kehittää keskivartalon voimaa, tasapainoa, ryhtiä, koordinaatiota, voimaa ja kestävyyttä. Lisätietoa Gymstickista osoitteessa www.gymstick.fi.

Keppijumppa / voimatanko

Keppi on hyvä väline kehonhallinnan ja -hahmotuksen sekä liikkuvuuden harjoittamiseen. Tehoa harjoitteluun saadaan voimatangolla.

Venyttely- ja rentoutusryhmät

Tarjoamme monenlaisia vaihtoehtoja venyttelyyn sekä rentoutumiseen. Kysy lisää!